lördag 27 augusti 2016

Fortsatt renovering av balkong och veranda

Nu sitter det stolpar på balkongen. Min man har också snedsågat takstolarna och  satt sluttande golv där. Avsikten med det sluttande golvet är, att vattnet ska rinna ner där till en hängränna. Skönt att det äntligen händer något igen! Min man är frustrerad över att de här "småsakerna" tar så lång tid. Så är det ju när man ska mäta och passas in. Lutningen fanns redan, då det är utsågat i fasaden för bräderna. Ibland förstår jag verkligen inte hur min man kan lista ut hur bräderna ska sitta och i vilken ordning han ska snickra. Men det är ju bra att han har koll!

Själv har jag inte orkat ett dyft idag. Både näsan och ögonen rinner och jag har känt mig gäspig hela dagen. En tur till Ikea blev det i alla fall. Jag köpte två stolar och ett bord till balkongen. Alltid något att glädja sig åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar