fredag 19 augusti 2016

Fredag med mys

Min syster Petra och hennes man var här på mat ikväll. Det var mysigt. När jag gör något roligt på en fredag, känns helgen längre, tycker jag. Annars är den här helgen lite speciell, då vi ska till Göteborg och springa Midnattsloppet. Jag tror jag gick i fjärde klass, när jag deltog i en skidtävling på skolan. Jag kan näst sist och min bästis sist. Det jag minns är, att hela loppet var vidrigt och jag tror jag blev tvingad att köra, på grund av att ett visst antal elever från klassen skulle delta. Hemskt! Jag har aldrig gillat att tävla i grenar jag inte är bra på. Jag har tävlat i friidrott under mellanstadiet, också något som anordnades av skolan. Hemskt!

Så nu blir Midnattsloppet min första tävling som vuxen. Mitt mål är att jag ska ta mig runt, att jag ska ha kul och inte få prestationsångest. Både Sara och Sofie (äldsta och mellersta dottern) ska också springa. Steffanie (den yngsta) och min man kommer att hålla våra jackor och heja (nja, de sitter nog på en pub med en öl någon stans).

Jag hoppas jag tycker det är ett roligt lopp och att jag kan tänka mig att springa det nästa år igen. Förhoppningsvis kan det bli en tradition som vi gör tillsammans tjejerna och jag. Steffie kan inte springa, eftersom hon har problem med knäna. Min syster Petra skulle ha varit med, men hon är inte skadefri och får därför avstå i år. Hon hoppas kunna delta på Tjejmilen i september.

I morgon ska det regna i Göteborg. Jag  ha på mig en långärmad funktions-
tröja under t-shirten, som lite extra skydd och värmde mot vätan.

Håll tummarna för att jag slipper löparmage...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar