onsdag 10 augusti 2016

Regn, regn och mera regn

Det känns lite höstlikt ute nu, tycker jag.  Men jag och syrran gick i all fall en promenad i regnet. Jag hade både regnkappa och paraply, så jag led inte av regnet alls. Lite sorgligt är det att det redan är så kallt ute. När jag åkte hem från syrran var det bara nio grader varmt ute. Samtidigt är hösten skön, med krispig luft och fina färger. Jag tycker om att man kan vara utomhus i bara en tjock tröja och klara sig med det. Det sämsta med hösten är stormarna och regnet. Allra sämst tycker jag om stormarna. Vi bor så nära skogen, att jag är orolig för att något av träden ska braka in i huset. Kommunen har inte så stor koll på trädens kondition och de är ju så nära, att de hänger över vårt hus, så om det brakar, kommer de braka in i vårt hus.

Nu när det närmar sig höst har jag flera saker att se fram emot. Om två veckor åker vi till Göteborg för att springa Midnattsloppet med två av döttrarna. I september blir det flera kalas då vi ska fira en 50-, en 30-, och en 20-åring. Än så länge har jag inget inbokat i oktober, men kanske det kan bli något veckoslut i Strömstad då.

Här är Carro, som jag fotograferade förra året, då hon var gravid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar