söndag 7 augusti 2016

Sköna söndag

I förmiddags gav jag bilen lite kärlek. Först städade jag den tipp topp inuti därefter tvättade jag den för att till sist polera den. Tre timmar tog det. Nu är den klar för pendling till jobbet igen.  Sen var det läge för lunch. Idag lagade min man mat och det var första gången på en vecka jag åt hemlagad mat. Så gott!

Direkt efter lunchen tog Maria och jag en långpromenad i knappt två timmar. Vi fick ihop 9 kilometer. När jag kom hem klippte jag gräset med handjagaren. Så idag har jag fått ihop drygt 20000 steg.

Mitt projekt att få en brun(are) hårfärg fortsatte idag när jag färgade håret ännu en gång. Lite brunare blev det. Jag ser skillnad på bilden med Maria och bilden efter dagens färgning. Röd hårfärg är svår att bli av med. Frisören förklarade det med att röda färgplättar är större och därför svårare att täcka över eller avfärga. Jag får helt enkelt fortsätta att färga med brun hennafärg och hoppas att det så småningom blir brunt.

I morgon börjar jag jobba igen. Det ska bli så kul! Skönt att komma in i normala rutiner igen. Jag har hamnat i sockerträsket igen, men när jag jobbar har jag inte tid och möjlighet att fika och äta godis i den omfattningen. Så nu räknar jag med att få goda vanor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar