onsdag 17 augusti 2016

Tillbakablick

Bilderna är från den 17 augusti förra året. Då hade jag inte den ork jag har idag. Jag klarade inte att springa en kilometer utan att flåsa och då är det inte vanliga flåsanden  jag pratar om, utan det kändes som om jag inte fick luft och jag lät värre än en urgammal astmatisk hund. Jag flåsade till och med när jag promenerade. Det var inte lungcancer eller proppar i lungorna. Nej, det var stress, vilket också tog en tid innan jag accepterade det.

Ibland måste jag påminna mig om att jag har kommit långt på ett år. Idag känner jag mig friskare, starkare och piggare, även om det ännu inte är den bästa versionen av mig själv, är jag på god väg.

Jag kände mig stor och otymplig här. I själva verket är jag tyngre idag, men känner mig
smidigare, eftersom jag är mer rörlig idag än för ett år sedan.


För ett år sedan var vädret fint. Jag har förstått att jag ska förvänta mig regn under loppet på lördag. De har ändrat startplats, på grund av att det har regnat så mycket i Göteborg, att gräsmattan blivit vattensjuk där starten skulle ha gått (eller så misstänker de att det blir det om starten går där på lördag). Hur som helst har startplatsen ändrats och jag hoppas att äldsta dottern har koll, eftersom hon är Göteborgare och jag förlitar mig på henne.

Just nu är hon i London och kommer hem samma dag loppet är. Ja, jag vet, jag tycker också det är en konstig uppladdning för loppet!

Själv har jag en vilodag idag. Jag jobbade till strax före 18 och därefter åkte jag hem (pendlar 30 minuter i bil) och kände att jag inte hade någon ork eller lust att röra på mig. Kan höra ihop med att jag under eftermiddagen åt en verkligt god fika. Jag tenderar att bli slöare, när jag äter mycket sött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar