torsdag 18 augusti 2016

Trädgårdsarbete

Malin kom på fika i eftermiddags. Så himla mysigt att sitta och småprata och fika. Maria och jag hade tänkt att promenera, men det blev inget av. Istället tvingade jag min man att hjälpa till i trädgården. Visst låter det knäppt att han ska "hjälpa till" i sin egen trädgård?! Men så är det i den här familjen. Jag ansvarar för trädgården.

Jag har nog tidigare beskrivit hur olika vi är, min man och jag. Han vill helst bara ta det lugnt efter jobbet och gärna sitta och softa i fåtöljen. Jag vill gärna att det ska hända saker. Det kan handla om en springtur, promenad, fika med vän, trädgårdsarbete, fotoutflykt, loppis runda eller en shoppingrunda. När jag sitter still läser jag, bloggar eller kikar på tv.

Ikväll blev det en timmes trädgårdsarbete.  Vi klippte hallonhäcken och krattade undan äpplen (små) som trillat ner. Jag älskar trädgårdsarbete men vill vara privat i min egen trädgård, vilket är svårt här. Våra häckar är för låga eller obefintliga. När jag tänker på vår trädgård ur den privata aspekten, saknar jag vårt förra boende som var på landsbygden. Där kunde jag vara helt ifred. Ingen såg mig. Ingen kom och ställde frågor. Ingen hörde när jag hostade eller pratade i mobilen.

Nåja! Jag får trösta mig med att jag har bott på landsbygden större delen av mitt liv (jag borde vara mätt på det!). Nu har jag istället nära till stan (där jag i och för sig sällan är). Människan  (jag) är väl så konstruerad, att man (jag) sällan är helt nöjd...


Alla bilder är tagna i omgivningarna vid vårt förra hus. På bilden är jag och min syster Petra i kohagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar