måndag 19 september 2016

Att ha blivit med katt

Vi har haft en katt som gärna har smugit i vår trädgård. Den har bott i ett flerfamiljshus nedanför oss. Plötsligt kom katten oftare och oftare. Hon grät och ville in till oss. Jag gav den kattgodis och kelade med den. Hon är sköldpaddstecknad och är så himla söt och kelig. Men jag är ju allergisk mot katt, så vi kan inte ha det. En hund skulle jag nog klara men katter är jag rejält allergisk mot.

Men katten bryr sig inte om min allergi och jag kan klappa den hur mycket jag vill utomhus och på altanen. Eftersom hon har verkat utsvulten har vi köpt kattmat. Hon äter alla sorter. Vi har blivit alltmer oroade över att hon tycks tro att hon bor här. När vi grejar i trädgården är hon hela tiden i närheten.

Igår gick min man till flerfamiljshuset och såg vilken adress som hade kattlucka. Han googlade på adressen och fick tag på ett namn. Det namnet sökte han på Facebook och såg att personen skrivit att han sökte boende 25 mil härifrån eftersom han flyttade i juli. Min man kontaktade honom på messenger och jo det stämde att det var hans katt. En "granne" skulle sköta katten när han var borta... Hon heter Panzer och ska enligt ägaren snart flytta till en familj en bit härifrån.

Alltså, jag förstår inte hur människor bara kan lämna sina djur vind för våg! Blir så arg och ledsen när jag tänker på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar