torsdag 8 september 2016

Kvällspromenad

Trött och vansinnigt hungrig kom jag hem sent igen. Syrran hade hört av sig och kom 10 minuter efter mig. Hon ville gå ut och gå och det gjorde jag ju gärna. Att promenera är fantastiskt avkopplande. Efter en stund åker axlarna ner och jag tankar energi, konstigt nog. Vi gick inte någon särskilt fin tur förbi vattendrag eller sjöar, utan vi gick en slinga i stan. Inte min favorit, men ibland behöver jag lite ombyte.

Sedan semestern har jag jobbat rätt hårt. Förutom att det är intensiva dagar, är de långa. Men jag har så hila kul på jobbet, att det inte gör något alls. Varje dag skrattar jag högt och hjärtligt, inte bara en gång, utan många gånger. Idag blev jag hes av allt skrattande. Ni förstår ju hur bra det måste vara!

Det är svårt att fotografera dimma, tycker jag. Det ser mest ut som om bilden är lite suddig. Antagligen bör man ha en speciell lins, eller så är det jag som inte har talang för det...

Min syster Petra, som fick en flaska vin i present för att hon är så himla bra! Idag fick hon också en löneökning på flera tusen i månaden. Så himla kul för henne, som haft det så tufft en lång tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar