fredag 30 september 2016

Lugn helg

Min man fick gå hem tidigare från jobbet idag, med feber och förkylning. Själv har jag känt mig hängig i flera dagar nu. Det är väl en tidsfråga innan jag också blir sjuk, tänker jag. Igår var äldsta dottern på snabbvisit här, innan hon tog sig vidare till Norrland, för att fira en kompis som fyller 30. Hon kanske stannar till här på söndag, annars kommer hon nästa helg.

Annars slutade jag tidigt idag, efter ännu en intensiv arbetsdag utan lunchrast. Det var ett eget val, för att kunna sluta tidigare. Katta mötte mig hemma och vi gick ner på stan och fikade. Lite shopping blev det också (bara för henne, inte mig).

Mina planer för helgen är följande:

1. Vila ordentligt så jag blir helt frisk och pigg

2. Loppisbesök och fika med min syster Petra

3. Om jag inte känner mig helt hundra, kan jag påta i trädgården (plocka upp alla äpplen som blåst ner till exempel)

4. Om jag känner mig pigg - blir det en springtur

5. Ta upp vinterkläderna från källaren och istället plocka ner sommarkläderna

Mellersta dottern Sofie

Yngsta dottern Steffanie



Äldsta dottern Sara
Om jag känner för det och får tid till det, kanske det blir en fototur i helgen. Just nu är jag så himla biltrött, eftersom jag pendlar till och från jobbet varje dag. Därför har det blivit färre turer med kameran. Men det är ju så himla kul, när jag väl är ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar