lördag 17 september 2016

Min lördag

Startade dagen på bästa möjliga sätt, genom att sitta i saccosäcken på den ofärdiga balkongen i solskenet och äta frukost. Fåglarna kvittrade och mitt humör var sprudlande gott. Efter frukosten målade jag den gula panelen vid balkongen. Sen plockade jag äpplen.

Dessa äpplen alltså. Normalt sett får vi så många på våra två äppelträd, att jag inte klarar att ta reda på dem. I år är det galet många äpplen. GALET många! Jag plockar och kastar oräkneliga. Det blir ju orimligt liksom. Men idag gav jag bort en påse och sparade en påse till mig själv.  I morgon får jag skala, skiva och frysa in. Till jul blir jag glad över dessa äppelbitar och gör pajer på löpande band.

Annars har jag klippt gräset med handjagaren (grymt jobbigt) eftersom vi hade slut på bensin till motorklipparen och ingen av oss orkade köpa ny. Min man har snickrat panel.

Sofie kom hit med hembakat bröd. Så gott! Katta kom och fikade också och så tog vi en promenad. Efter den var min ork slut. Möjligen för att jag skippat lunch. Det blev en liten powernap medan min man fixade mat. Grillad fläskfilé med egengjord klyftpotatis och gräddsås serverat med en kall öl. Nu känner jag mig lite mer med på banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar