tisdag 6 september 2016

Sen kväll och mera målning

Aj, aj idag kom jag hem riktigt sent från jobbet. Jag handlade, hämtade ut bokpaket, åt och sen satte jag fart och ålade tills det blev för mörkt. Min plan var ju att springa ikväll, eller att styrketräna, eller att göra bådadelarna. Ha, ha ibland är jag lite FÖR optimistisk i min planering. Träningen fick stå åt sidan ikväll. Som tur är har jag i alla fall gått en promenad på lunchen, så jag fick vardagsmotion i alla fall.

Skönt att allt virke är målat, så nu kan min man snickra och sätta det på plats. Det vore skönt att få det gjort innan det blir riktigt ruggigt väder.
I helgen kastade jag mina blommor som satt i blomlådan under köksfönstret. Blommor som ser ok ut, får fortsätta vara framme. Men de andra kastar jag. Inomhus har jag skott från mina pelargoner, men de har inte tagit sig så bra ännu. Kanske får jag ta nya skott innan jag kastar "moderblomman". De är så stora att det inte går att spara dem inomhus.

I naturen börjar blommorna också att bli "höstiga"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar