lördag 3 september 2016

Skön lördag

Startade dagen med frukost på Java i Örebro med Kinna. Det blev nästan tre timmars samvaro med resan fram och tillbaka. Så mysigt att få uppdatera varandra på det senaste i våra liv.

När jag kom hem tog jag tag i källaren. Först städade jag och sen målade jag taket. Oj vad det var nödvändigt! Taket var verkligen grått!

Min man har lagt lite mer än halva balkonggolvet. Han mådde inte bra idag, så han kom igång sent. I morgon blir det byte av balkongdörr och fönster (om det inte regnar).

Ikväll slappar vi framför tv:n och jag äter mitt favoritbröd: knäckesticks som är beroendeframkallande.

Idag har det blivit en hel del vardagsmotion och jag känner hur bra jag mår av att vara i rörelse större delen av dagen. Dels mår jag bra av motionen, dels mår jag bra av att få stryka en sak på todo-listan. Hela sommaren har jag tänkt att måla taket i källaren men det blev inte gjort. Istället blev jag bara mer och mer passiv. Men nu är det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar