söndag 25 september 2016

Skön söndag

I morse kände jag mig sjuk och det blev allt värre. Fler och fler symptom uppstod: huvudvärk, halsömhet och en känsla av matthet. Jag förstod genast vad det handlade om. Det var helt enkelt prestationsångest. Min före detta kollega Aud och jag hade gjort upp att vi skulle springa ihop idag. Klart jag fick hjärnspöken av det! Men jag bet ihop och pysslade hemma för att få annat att tänka på. Jag gjorde en äppelpaj, städade sängkammaren och bytte lakan. Älskar den fräscha doften av lakan som hängt på tork ute!

Min man byggde på staketet till balkongen och gjorde ett kryss till verandan. Jag sågade upp skräpvirket med kap- och gersåg. Det var läskigt att stå där och såga på egen hand, men jag blev säkrare och säkrare på det. Nu har vi flera påsar med ved nere i källaren.

Sen var det dags för springturen. Vi åkte till skogen och sprang i ett terrängspår. Oops vad det var jobbigt! Vi var jämnstarka kändes det som och matchade varandra bra. Tempot var oerhört långsamt, men kändes snabbt när man skulle se upp för stenar, rötter och grästuvor. Aud snubblade flera gånger och mot slutet ramlade hon och det såg riktigt otäckt ut när hon flög i backen. Som tur var skadade hon sig inte. Sex kilometer blev det i alla fall och vi var supernöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar