lördag 24 september 2016

Underbar start på helgen

Igår slutade jag redan klockan 11. Oj, vad jag hann med mycket hemma! Först handlade jag, sedan målade jag virke. Därefter tog jag mig ut på en springtur om drygt 3 kilometer. Sen duschade jag och gick och fikade med en kompis på stan. Det var trevligt och vi kom överens om att springa ihop i morgon. 

Sen gick jag hem och målade igen. Min man kom hem och lagade mat. Det var en underbar kväll, trots att det spöregnade var det så varmt att vi satt ute på altanen till klockan var 23.

I morse vaknade jag strax efter sju. Att jag inte kan sova längre om helgerna! Nåja, jag satte mig på altanen, invirad i ett täcke och läste till tiotiden, då min man vaknade. Då var det dags för den andra strykningen på virket och balkongen.  När det var avklarat, bestämde jag mig för att putsa fönstren på altanen. Grannpojken har sparkat en fotboll på ett fönster. Bollen var skitig kan jag säga och lämnade ett tydligt avtryck. Så nu var det dags att gnugga bort det. När jag ändå var i farten tog jag alla fönster på såväl in- som utsidan. Ja, hela uterummet fick sig en "makeover" . Grannkatten har ju bott där en del, så nu när hon har flyttat, var det skönt att få bort alla katthår. Jag till och med vaxade golvet, så nu skiner det riktigt blankt och fint. Ikväll var det lite svalare, trots att det inte regnade, så vi gick in redan vid 20-tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar