torsdag 15 september 2016

Underbara torsdag

Torsdagar är min favorit dag. Förutom att jag har sovmorgon, består arbetsdagen bara av lustfyllda arbetsuppgifter. Inte nog med det, varje torsdag är vi ett gäng kollegor som lunchar ihop.

Därför var mitt humör på topp, när jag kom hem. Min egenlagade kvällsmat slog alla rekord ikväll. Jag hade en matlåda med fjärilspasta jag slängde i stekpannan. Stekt pasta är något av det godaste jag vet! Det ska vara mycket smör i pannan och så ska den stekas tills den är brun och krispig. Ja, den åt jag bara sådär utan något till, inte alls näringsrikt, men mättande och snabblagat.

Sen bytte jag om och gav mig ut på en tur. Pastan låg tungt i magen förstås. Man kunde tro att den hade sjunkit ner till benen, så tunga som de kändes. Men jag trotsade tröttheten och kämpade på. Fyra kilometer att lägga till veckans springkonto. Fyra tunga, långsamma kilometer är bättre än inga alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar