tisdag 11 oktober 2016

Äntligen lite motion!

Idag åkte jag med Margareta till jobbet och fick därmed cykla knappt 3 kilometer dit jag ska stiga på. Det var halvmörkt när jag åkte och naturligtvis fungerade inte mina lyktor på cykeln! Batterierna var slut. Men jag cyklade ändå och det gick bra. Jag älskar att motionera på väg till jobbet. Konstigt egentligen, eftersom jag inte är så förtjust i att träna morgontid! När jag susade fram på cykeln njuter jag av farten, att få upp pulsen, att röra på mig. När jag parkerade cykeln strålade jag av glädje. Egentligen borde jag nog cykla mer och oftare.

När jag på hemvägen klev ur den varma gosiga bilen, trodde jag att det skulle kännas kämpigt att cykla hem huttrande. Så blev det inte. Ganska snabbt bestämde jag mig för att ta en omväg. Sagt och gjort! Det var precis lika lustfyllt att cykla hem. Vardagsmotion kan verkligen vara underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar