torsdag 20 oktober 2016

Att få draghjälp

Även om jag egentligen inte tycker om att springa med andra (får prestationsångest) inser jag att det är bra för mig. För det första får jag draghjälp att ens ta mig ut. För det andra får jag hjälp att hålla tempo och att hålla ut (jag tenderar att springa längre med sällskap). En tredje positiv faktor är, att vi kan ha ett trevligt samtal under tiden.

Ikväll hade jag sällskap av Aud. Det gick tungt för mig, men hon trummade på och jag orkade haka på i fem kilometer. Så skönt! Vi ska försöka springa två gånger per vecka tillsammans. Ett pass på en vardag kväll och ett pass under helgen. Söndag förmiddag är det dags igen.

Dessutom har jag fått till en promenad idag också! I morse var jag och Maria ute på en skön promenad i det gråa och fuktiga vädret. Vi gick vid vattnet och på gång- och cykelvägen i skogen. Så himla mysigt att starta dagen med en timmes rörelse och fint samtal. Vi gjorde upp träningsplaner. Maria föreslog simning ett par kvällar per vecka och det hakar jag gärna på. Så ska vi försöka promenera två gånger per vecka.

Det roliga är att det var dem som ville att vi skulle träna ihop regelbundet. Jag är glad att jag har vänner som vill träna med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar