torsdag 13 oktober 2016

Att göra någon glad

Tror du att Katarina är sänd från Gud, frågade en vän en annan av mina vänner. Jag skrattade gott när jag hörde frågan. Dels är jag inte det minsta religiös, dels förtjänade jag inte att betraktas som om jag uträttat stordåd. Ibland är timingen rätt och allt klickar från idé till genomförande. Sen råkar det göra två människor mycket lyckliga och det är ju fantastiskt roligt!

Att kunna glädja någon, är mycket tillfredsställande för mig. Ibland tror jag att det är min största drivkraft i mitt arbete. Vissa menar att många drivs av kraften i att känna sig duktig. Det drivs inte jag av alls. Däremot känslan när någon blir nöjd och glad. Det kan räcka med att en arbetskamrat säger "att arbeta med dig är lustfyllt och gör mig glad", så blir jag i min tur nöjd och glad och jag får än mer arbetslust.

Idag skrev jag en lång "att göra lista" på whiteboard tavlan. Jag och Elisabeth gick igenom den och gjorde en tidsplanering och brainstormade kring en punkt. Efter 20 minuter hade vi en plan och satt och log ikapp över våra planer.

Vi är medvetna om att vi har en oerhörd arbetslust och driv när vi jobbar ihop. Ofta har vi så kul tillsammans att skrattet ligger nära tillhands. Troligen är det närmast provocerande för våra övriga kollegor att se och träffa oss. Vår energinivå är på topp. Just nu älskar jag verkligen mitt jobb! Måtte det här hålla i sig!

Bilderna är tagna i morse från min och Marias morgonpromenad. Vi gick i knappt en timme i rask takt. I början av turen frös jag. Mot slutet var jag riktigt svettig, så tempot var verkligen raskt. Ännu en skön start på dagen!

I morgon ska jag klippa mig och det kommer bli så himla skönt att bli av med "pudelfrisyren". Luggen är för lång och kommer hela tiden i ögonen. Håret på sidorna hänger och slänger och står ut (blir lockigt och ostyrigt). Japp! Klippningen är verkligen nödvändig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar