fredag 21 oktober 2016

Fredag

Veckorna bara rullar på, upplever jag nu. Det är väldigt bra! Snart kan jag avslöja en hemlis. Något som jag verkligen gläds och myser över.

En annan rolig sak är, att jag ska frilansa nästa vecka. Spännande att få träffa nya människor och en annan arbetsplats. När arbetet blir för mycket rutin och för lite utmaning, kan jag bli uttråkad. Därför är det perfekt med lite nya uppdrag. Fast ännu är jag inte uttråkad, långt därifrån! Camilla har fixat uppdraget åt oss. Hon och jag har inte jobbat ihop sedan februari.  Att få jobba med henne igen är så himla kul!

I morgon är vi bjudna på brunch hos Steffie. Det blir mysigt. Annars ska jag måla verandastaketet som jag hoppas min man sätter dit under helgen. Det blir väl sista rycket för i år. Vi får göra klart resten till våren. Ingen idé att skynda på och tvinga fram, att det ska bli klart. Nu är det inte särskilt trevligt att snickra i regn och kyla. Till våren kan det istället kännas kul att pyssla. Men visst hade det varit skönt om det hade varit färdigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar