måndag 10 oktober 2016

Ge mig hormoner tack!

Idag var jag till Kvinnokliniken igen. Jag trodde jag skulle klara mig utan hormoner, men det går inte. Jag har fått recept på nya hormontabletter, som jag inte minns vad de heter, just nu. Tydligen ska de bestå av östrogen och gulkroppshormon, om jag minns rätt. Förhoppningsvis ger de inte ångest som biverkning, vilket Indivina gjorde.

Gud vad jag avskyr att behöva utsättas för gynundersökning! Jag hade nästan ångest, innan det var över. Fy farao! När jag var gravid, tyckte jag inte att de här undersökningarna berörde mig. När jag närmade mig lasarettet, mådde jag fysiskt illa och hade hjärtklappning. Jag fick påminna mig om att jag bara skulle genomföra en enkel, rutinmässig undersökning. Vad är det att gnälla över?! Nej, just det, det finns människor som ska få sjukdomsbesked, som har det så mycket värre.

Nu är det gjort i alla fall. Min arbetsdag slutade strax efter 18, så jag hann aldrig ta ut tabletterna. Inte hade jag lust att träna eller motionera heller. Istället städade jag huset. Nu när vi har katt, måste jag dammsuga oftare. Igår kände jag av allergin (jag är ju allergisk mot katter). Dels killar det i halsen, dels nyser jag. Visst kan jag ta allergimedicin, men jag gillar ju inte att äta mer tabletter än nödvändigt. Helst skulle jag vilja slippa att äta tabletter över huvudtaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar