måndag 17 oktober 2016

I väntan på inspiration

En del får motivation och inspiration till löpning och träning när de köper nya kläder eller skor. Jag får väl säga att mitt inköp av dessa Salomonskor är ett försök att få inspiration/motivation. Egentligen vet jag redan att det inte är en fungerande strategi för mig. Tvärtom kan jag bli löjligt sugen på att ge mig ut på en springtur när jag tar fram mina väl använda springkläder. Det är som om minnet av alla turer ger mig en lyckokänsla. Första gången jag märkte det, var förra vintern när jag plockade fram mina vinterkläder. De som jag har när jag springer alltså. Faktum är att jag känner ett litet, litet sug nu när jag skriver det här.

Hör och häpna! På torsdag har jag bokat in en springtur med Aud. Tills dess ska jag vara pigg och redo (frisk). Kanske testar jag mina nya Salomonskor då. De är supersköna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar