söndag 2 oktober 2016

Utflykt till Vårbo

Steffanie och jag åkte till Vårbo idag. Solen sken, det var stilla och riktigt varmt. Tänk att det är så varmt den 2 oktober! Helt otroligt vad somrigt det fortfarande känns, trots att vi i kalendern verkligen har en höstmånad. Vi som har hus, är glada så länge det är milt ute. Uppvärmningskostnaderna kan hållas relativt låga en sådan här höst, särskilt om det fortsätter.

Annars då? Jo, jag är fortfarande sjuk, fast ändå inte. Jag har ett underligt immunförsvar, har jag kommit fram till. Jag blir inte genomsjuk, utan "bara" hängig och lite snuvig. Men, när jag ska göra saker som är fysiskt ansträngande, flåsar jag som en galning och svettas floder. Idag dammsög jag bilen till exempel under mycket pust och stön. Sen plockade jag upp äpplen som fallit till marken och gick på huk (bra för mina stela fotleder). Därefter rensade jag ogräs i den nysatta häcken. Söndagsgörat fick jag också gjort (tvättat och vikt tvätt och dammsugit igen).

Grannens katt Panzer är en anledning till att mitt dammsugande har ökat i frekvens.

Det är så vackert i Vårbo

Det var Steffies idé att jag skulle fotograferad det här lövet. Jag såg det inte ens :)

Steffie, min yngsta som är 23 och utbildad socionom. Hon arbetar som skolkurator


Jag tycker om den här vyn. Det är som om det är en väg i vattnet långt därborta





En tjock hackspett lyckades jag fånga på bild också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar