måndag 28 november 2016

Önskningar

Jag önskar att jag hade varit ute i solskenet idag. Önskar att jag hade haft ork att gå en promenad när jag kom hem. Dessutom önskar jag att jag hade orkat att handla.

Inget av det önskade har inträffat.

Istället satt jag som vanligt i möten. Min rumpa blir snart ännu plattare än den redan är. Min man hade handlat. Fast inte mat, utan godis. Så det slutade med att jag satt och läste min pocketroman och åt godis, istället för att handla och gå en promenad.

Men jag tog fram min foamroller och rollade rygg och baksida ben. Sen svingade jag kettlebellen och gjorde några armhävningar. Inte blev det tillräckligt länge eller tillräckligt intensivt, men tillräckligt för att chocka kroppen lite.

I morgon är en ny dag och jag lovar att bättra på rörelsekontot då!

När jag ändå sitter, kan jag lika gärna prova att redigera bilder. Dessa är tagna i november förra året.

Mitt humör är lite svart och vitt idag, så bildernas färger får spegla mitt humör.

Å ena sidan saknar jag snön och ljusheten. Å andra sidan tycker jag det är skönt att slippa skrapa bilen och att halka eller att skotta i tid och otid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar