tisdag 6 december 2016

Adventsfirande

Det är sällan jag gör kyrkobesök. Idag blev det ett, då vi på jobbet firade in advent i kyrkan. Eleverna sjöng, läste dikter och tände ljus. Alltihop påminde om min egen skoltid. Särskilt när vi sjöng psalmen Bereden väg för Herran. Det är en av mina favoritpsalmer. Samtidigt som det var mysigt blev jag irriterad på prästen som försökte sälja in sitt kristna budskap. Just den delen blir jag irriterad över. Om skolan presenterar den ena religionen borde även andra få lika stort utrymme. Vi skulle väl aldrig bara välja att presentera ett politiskt parti! Då borde det gälla även trosuppfattning!

Annars är jag så gott som färdig med julklapparna. Jag ska baka tre sorters kakor och byta med Katta, göra knäck till arbetskamraterna. Annars är som sagtdet mesta i julklappsväg klart. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar