söndag 4 december 2016

Vita veckor

Nu när jag har en period av mindre träning, försöker jag vara mer hälsosam på andra sätt. Ja har inte druckit alkohol på ett par veckor. Inte för att jag dricker särskilt mycket i vanliga fall, men det är ju hälsosammare att avstå helt. Säkert blir det en vit månad för mig. Men helgen innan jul ska jag vara med och fira en 50-åring och då blir det drinkar.

Jag försöker också motionera regelbundet, vilket går sådär. Idag har jag promenerat i en timme i alla fall. Så har jag ägnat mig åt typiskt söndagsgöra: tvätt och städning.

Bättre mathållning har det inte blivit dock. I helgen har det blivit mycket godis och lite mat. Min man som brukar laga mat har inte varit i skick att laga mat. Själv har jag inte haft lust. Istället har jag fixat mackor. Inte särskilt hälsosamt. Men så blev det den här helgen.

Däremot har jag vilat och sovit mycket under helgen.  Humöret stiger direkt när jag får sova så mycket som kroppen kräver. Att det ska vara så svårt att komma i säng i tid på vardagar! Det är något jag verkligen kan förbättra! Kost och sömn kan bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar