måndag 16 januari 2017

Att vara på gång

Nu är jag på gång med träningen! Trots dålig nattsömn, orkade jag med en kort joggingtur efter jobbet. Om vi inte hade varit utomlands och blivit pigga av all sol och värme, hade jag inte orkat. Jag somnade först vid halvtvå tiden i natt och vaknade fem i morse. Men ikväll kände jag inte av någon trötthet alls. Det var kallt ute, men kändes helt ok. Vinterlöpning är ju perfekt, när man måste tassa fram långsamt, för att inte halka. Det blir svårare att ta ut sig och de här första turerna, som kan upplevas så kämpiga, blir istället riktigt lätta.

Efter turen körde jag lite med kettlebellen. Det blev några knäböj och svingar. När jag var på jobbet idag vägde jag mig och blev glatt överraskad över att jag inte hade gått upp i vikt över semestern. Trots god mat och dryck, har jag inte gått upp och det måste vara tack vare att jag har rört så mycket på mig under ledigheten. Idag fick jag en sammanfattning av veckans steg. Det visade sig att jag hade över 13 000 steg i genomsnitt under veckan. Så många steg brukar jag inte komma upp i, nu när jag pendlar och inte riktigt orkar med att promenera efter jobbet.

Så nu har jag blivit extra peppad att äta rätt och röra på mig mer. Ikväll åt jag kassler och keso till kvällsmat. Min man åt klyftpotatis och bearnaisesås, istället för keso. Jag tänkte att jag tar en portion med keso först och om jag inte blir mätt, tar jag klyftpotatis också. Men jag blev ju mätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar