onsdag 11 januari 2017

Det här med träning på semestern

Löparskorna har jag med mig liksom kompressionsstrumpor och shorts. Ändå blir det ingen jogging eller annan träning heller för den delen. Jag har helt ramlat ner i lathetsträsket och kan inte ta mig ur det. Varje dag motionerar jag men det blir mest vila i solen. Idag har jag gått 20 000 steg och däribland de där 700 trappstegen. Tänk att det kan vara så gräsligt jobbigt att GÅ i trappor! Folk springer och hoppar över steg i trappor och jag kämpar med 700 trappsteg.

Det får bli (ännu) en vilovecka från träningen det här. Men framöver ska jag klara trappor bättre! Som tur är bor vi i närheten av flera trappor så det är bara att träna på. Jag ser den här veckan som en träningsuppladdare inför våren. När jag har bestämt mig kan inget (utom sjukdom) rubba mig. På lördag börjar allvaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar