måndag 2 januari 2017

Promenad i solsken

Precis som många andra, har jag fastnat för den norska tv-serien "Skam". Nu har jag sett de två svenska säsongerna. Under den första säsongen, kunde jag pausa mellan avsnitten. Men den andra säsongen var omöjlig för mig att ta pauser. Jag var bara tvungen att se nästa avsnitt och nästa. Så jag gick och la mig vid 3:30 i morse. Därför blev morgonpromenaden på förmiddagen vid 11-tiden istället.

Som vanligt gick jag på stigen bakom vårt hus


Här delar sig stigen. På vissa ställen är det som fyrvägskorsningar. Det går både djur och människor här. En del (människor) cyklar också, har jag sett.

Ja, som vanligt drar jag mig till vattnet

I skuggan var det kallt och så fort jag gick i solen, värmde den.

Fåglarna kvittrade och jag fick riktiga vårkänslor

Steffie gav mig skinnhandskar i julklapp. De testade jag idag. De var toppen! Förutom att de är varma och smidiga att ha när jag fotograferar, är tummarna och pekfingrarna utrustade med speciellt skinn, som gör att man kan använda mobilen med handskarna på.
Annars har jag ägnat mig åt dammsugning, tvätt och disk idag. Fantastiskt underhållande, eller hur?! Nej, det är inte särskilt kul, men nödvändigt. Jag mår alltid bättre, när det är ordning och reda hemma. Hur mycket jag än håller på, är det alltid områden som inte är ok. Just nu är det källaren som svämmar över i skräp. Ett blivande vårprojekt kanske, eller sportlovsprojekt. Det beror på vad jag känner för. Just nu har jag i alla fall inte lust att ta tag i det, så det får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar