tisdag 17 januari 2017

Vilodag

Typiskt att jag glömde mobilen hemma idag. Bara några minuter innan jag skulle åka till jobbet, talade jag i den. Jag la ifrån mig den, klädde mig och åkte. Så retligt! Inte för att jag missade en massa samtal och meddelanden, utan för att jag inte vet hur många steg jag har tagit idag.

När jag åkte hem från jobbet snöade det och jag bestämde mig för att skippa promenad. Idag har jag varit så duktig! Mina arbetskamrater bjöd på bullar och chokladkakor men jag var ståndaktig och åt istället yoghurt med bär och müsli. Till lunch åt jag kycklingsallad och kesoblandning till kvällsmat. Sedan åt jag mina favoriter: ekologiska knäckesticks.

Mitt främsta mål är viktnedgång och när jag har ätit så bra som idag, gör det inget att jag tar en vilodag. Sömnen är fortfarande usel men trots det är jag pigg som en lärka. Semestern med sol och vila har boostat mig rejält.  Men om jag fortsätter att sova så här få timmar (5) kommer jag snart vara sliten igen. Så ikväll ska jag lägga mig 21.20 och läsa en stund i sängen, istället för tv-tittande eller nätsurfande. I morgon är det redan onsdag och halva veckan är gjord. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar