måndag 20 februari 2017

Att lära sig äta i tid

Min energi har varit riktigt bra idag. Strax före fyra på eftermiddagen tog jag en promenad. Det var jätteskönt ute. Glad och fylld av energi klev jag in hemma och kom på ett par saker jag glömt att handla. Snabbt stack jag iväg till affären. När jag gick ut ur affären och fram till bilen, kände jag plötsligt att min energi var på upphällningen. När jag räknade efter insåg jag att det var nästan sex timmar sedan jag åt lunch. Inte konstigt att jag plötsligt kände mig hängig!

Det här är typiskt mig. Ofta är jag inne i någon aktivitet och glömmer bort att äta.  När jag blir trött och håglös kommer jag på att jag behöver äta, men då är det nästan panik, för att jag plötsligt är så hungrig. Då är det lätt att köpa godis eller äta godis  (om jag har det hemma). Det ger ju energi snabbt. Fast det blir ju ingen långvarig energi, utan jag behöver riktig mat.

Jag måste bli bättre på att äta tätare!

Den bästa delen av promenaden gick via ett skogsparti
Lite turkosa skor som lyser upp
Trappsteg som håller på att murkna bort
Dimman som smyger sig på. Det blir lite kallar i luften och marken
liksom ångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar