söndag 19 februari 2017

Lite söndagsträning hemma

Idag ville jag träna lite hemma igen. Även om intensiteten inte blir densamma hemma (jag håller inte ut lika länge när jag är själv), tänker jag att lite träning är bättre än ingen alls. Idag använde jag trx och medicinboll. Bollen väger bara tre kilo och jag trodde den skulle bli för lätt. Men icke sa Nicke!


Att hålla bollen ovanför huvudet var lätt

Men att föra den till sidan var vidrigt jobbigt! Då kändes tre kilo väldigt tungt!


Hamstring curl: här tror jag att jag lyfter rumpan flera decimeter, ha, ha det ser ut som jag knappt lättar från golvet!



Så enkel övning med så himla jobbig! Man trycker ihop bollen med benen, samtidigt som man höjer och sänker den.



De förhatliga armhävningarna....
Japp, jag klarar fortfarande att stå på huvudet. Det jobbigaste är att få allt blod ner till skallen
Det är min dotter Sofie som har tagit bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar