onsdag 22 februari 2017

Snöoväder

I morse klockan sex åkte Sofie, Steffanie och jag till Ullared. Här snöade det rejält och väglaget var besvärligt fram till Mariestad. Därifrån var det ok. Men de där 10 milen i snömodd var vidrigt jobbiga. Axlar, rygg och armar var spända hela tiden och när väglaget blev bättre var det en lättnad att kunna slappna av lite igen.

Jag köpte lite grejer som jag visar i morgon här. Idag är jag för trött. Panzer fick en vattenfontän, torrfoder och ett par leksaker. Så köpte jag en del heminredning och en cykelhjälm till min man.

Vi åt lunch på Subway och så träffade vi Sara på Ica Maxi i Mölndal och fikade. Sen åkte vi hem. Turligt nog var väglaget bra fram till Kristinehamn. Sen var det regnigt och rejält blaskigt, men då var vi snart hemma.

Min man mötte mig när jag kom hem. Han grinade illa och hade ont i ryggen. Tydligen har taket över spabadet brakat ihop av snötyngden. Suck! Taket bestod av takstolar och ovanpå det låg ett tyg (samma sort man har till båtkapell). Tyget hade blivit lite uttänjt och därför samlades det onödigt mycket snö och regnvatten i tygtakats "gropar". Så den främre vågräta takstolen bröts i två delar. Just nu ligger de lodräta takstolarna på spabadet (eftersom de inte längre kan vila på den vågräta) och min man har lyckats få bort tyget. Men när han krängde med det fick han ont i ryggen.

Ja nu har vi (läs min man) lite jobb innan vi kan bada i spabadet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar