söndag 19 februari 2017

Söndagspromenad

Vissa dagar (inte särskilt ofta som tur är!) är jag på konstigt humör. Det är dagar då jag inte känner mig nöjd med någonting, utan mest bara är sur. Idag har det varit en sådan dag. Fy vad träligt det är! Jag vill bara gå och sova och vakna på gott humör. I ett sista desperat försök till att bli lite gladare, åkte jag iväg några kilometer med bilen och tog min favoritslinga som går intill vattnet och i skogen.

Där jag startar, är det asfalt och väldigt bra underlag att gå på.

Ja, sen växlade det mellan isgata och kladdiga lerstigar. Jag hasade fram sim skidåkare över isen och försökte trippa fram i kanterna, där det var lite gräs eller mossa att gå på.

Lite is, men mest öppet vatten

Inne i skogen var det underbart underlag att gå på. Sviktande stigar, utan is.

Älskar den där gröna mossan. Tyvärr var jag ute så sent på dagen, att det började skymma. Så den gröna färgen gör sig inte rättvisa på bilden



Jag var ute i 1,5 timme och jag skulle gärna vilja skriva att jag blev på sprudlande humör. Men sanningen är, att jag var lika sur, när jag kom tillbaka till bilen och åkte hem.  Det enda positiva är att jag inte förpestade för någon annan med min surhet.

Jag åkte till Coop och köpte mig en pocketroman. Nu kan jag glömma omvärlden och läsa den resten av kvällen. I morgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar