tisdag 21 mars 2017

När motivationen är låg

Det börjar bli tråkigt med mitt träningsprogram. Efter den här veckan, ska jag istället göra vilka övningar som helst, bara de kör igenom hela kroppen. Idag klarade jag i alla fall att göra 30 enbensböj med hopp. Fortfarande känns vänsterbenet annorlunda, än högerbenet. Dels är jag vaksam på rumpan och den känns mer aktiverad när jag böjer höger ben, än vänster. Vänster knä känns dessutom mer ostadigt, än höger. När jag knäböjer höger, går det smidigt och i en rak bana/rörelse. Det vänstra knät känns däremot som om det sicksackar och ibland går i rak bana/rörelse (mer som av en händelse). Hoppen gör att det blir jobbigare för framsida lår, upplever jag. Det är väl bra, eftersom det liknar belastningen vid löpning.

Hopp tycker jag är superjobbigt och supertråkigt. Så det ska jag satsa mer på framöver. De dagar jag springer hem nästa vecka, kan jag avsluta med åtta grodhopp eller boxhop innan jag går in. Jag har en förmåga att smita undan från övningar som är jobbiga, trots att jag vet att jag måste göra jobbiga övningar också. Den där chinsstången är ett exempel på jobbig övning. Att hänga i den varje dag, är ju superbra träning, men så tråkig! Nu har jag beställt en gummisnodd, för att se om jag kan dra upp mig.

Det ska bli väldigt spännande att jogga hem från jobbet nästa vecka. Spännande att känna efter hur det känns. Även om jag tycker mitt hemsnickrade program är pest, hoppas jag att det har gjort mig bättre förberedd för joggingen. Nu har jag bara två träningspass kvar på schemat. Skönt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar