söndag 19 mars 2017

Söndag

Det blev ännu en aktiv dag. Petra och jag stack redan iväg vid niotiden på en långpromenad. Vi gick bland annat i det villaområde vi växte upp de första åren. Så nostalgiskt att gå på de gång- och cykelvägarna som vi gjort så många gånger, när vi var små. Vi gick förbi den grundskolan vi gick på också. Den ser så liten ut i jämförelse med mina minnen. Men så är det väl för alla. Vi var ute i drygt 90 minuter och hade hela tiden bra fart. De enda gångerna vi stannade upp, var när jag fotograferade. Vädret var ljuvligt, så det blev lite fotande.

Direkt efter promenaden handlade jag mat och sen var det dags för lunch. Sofie åt med oss och så småningom dök även Steffie upp. Vi tog en tur till Rusta, där jag köpte en chinsstång. Jag var nästan säker på att jag skulle klara att hänga i den i 30 sekunder, och det gjorde jag. Det kändes himla bra! Jag har testat att hänga i vår ena stege. Varför ska jag skaffa en chinsstång, tänkte jag, när vi har stegar jag kan ställa mot huset och hänga i. Så testade jag och klarade inte att hänga 10 sekunder ens, eftersom räfflorna på stegen, gjorde väldigt ont i händerna. Det hade jag ju kunnat räkna ut, eftersom det är vidrigt att stå på stegen barfota, på grund av räfflorna. Det ska vara bra träning för bålen, att hänga. Men jag tyckte det kändes mest jobbigt för axlarna. Senare på kvällen körde jag mitt "vanliga trx-pass" . Nu provade jag att öka enbensböjen, genom att hoppa på de tio sista repetitionerna och det gick finfint.

Förutom promenad, träning och lite handling, har jag målat delar av källargolvet. Allt var inte täckt från förra veckans strykning, så det behövdes ännu en. Sen har jag börjat rensa ut gamla kläder, som jag ska skänka bort. Projekt utrensning kan pågå en tid, för en hamster som jag...


Petra

Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar