måndag 24 april 2017

Det här med flyt

Nja, det där missflytet jag har för tillfället, har inte slutat. Igår skulle jag graciöst ta mig över ett fårstängsel och var visst inte riktigt så vig som jag mindes (eller ville tro). Utan jag fastnade med ena benet och fick tråckla mig loss och där gick det hål på mina mest använda jeans. Faktiskt hade jag bestämt mig för att gå på stan och köpa mig ett par nya idag, men jag slutade jobba så sent att butikerna hann stänga. I morse valde jag att ta på mig ett par vita byxor. Det är väl ok, om det inte vore för att det var otroligt kyligt i morse och byxorna är lite korta. Så jag kände mig som Vanheden när jag gick till jobbet.

När jag kikade ut genom mitt fönster i eftermidags, såg jag stora snöflingor vimla runt i luften. Snön bara fortsatte att vräka ner och jag insåg att det skulle bli tufft att gå hem i mina "nätiga vita träningsskor". Efter en stund byttes snön ut mot hällregn. På sätt och vis var det ju bra, eftersom snön smälte bort. Men de nätiga skorna är inte gjorde för regn heller. När jag kikade ut genom fönstret efter mitt sista möte, fick jag till min förvåning se, att det var uppehåll. Snabbt klädde jag på mig och började gå hemåt. Det var underbar luft ute! Även om det är kallt, doftade det som efter ett sommarregn. Glatt gick jag hemåt. Nu har jag flyt i alla fall, tänkte jag glatt. Tills jag kom hem och såg alla prickarna på mina vita byxor. Vad ska jag nu hitta på att ta på mig i morgon?

Tänk vad livet vore enkelt om man vore katt. Bara ligga där och sova och inte behöva bry sig om kläder...

Hon ser så gullig ut Panzer, men hon har hittills fångat fyra fåglar. Som tur är, verkar hon inte särskilt intresserad av att äta upp dem, utan leker med dem. Men det är inte särskilt kul när hon kommer in med dem och det är fjädrar överallt. Stackars små fåglar. Tyvärr klarar inte Panzer av att ha halsband med pingla. Men jag antar att jag får vara tacksam att det (ännu) inte är möss, eftersom jag avskyr möss och råttor. Ja, man kan nog säga att jag har fobi mot möss/råttor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar