fredag 28 april 2017

Min stora hemlighet

Ja, jag har vetat det ett tag. Tänk att jag i min ålder kan byta karriär helt och hållet. Efter 17 år i skolans värld, först som gymnasielärare i svenska/psykologi och därefter som specialpedagog, har jag nu fått möjlighet att prova på ett helt annat jobb. På tisdag börjar jag mitt nya jobb som rehabkoordinator på en vårdcentral. Det är väl inte klokt! Efter att ha jobbat på samma arbetsplats i 10 år, byter jag nu jobb för tredje gången under drygt ett år. Jag som har så svårt för förändringar. Jag som trivdes så bra på den arbetsplats jag har/hade. Ja, det har inte varit helt lätt för mig att bestämma mig för hur jag skulle göra. Våndan var stor. Men det underlättade att jag fick tjänstledigt från mitt nuvarande arbete. Det är väldigt häftigt att jag fick jobbet, trots att jag inte har den rätta utbildningen, eller ens sjukvårdsbakgrund. Ibland räcker hårt arbete längre än man tror.

Det känns spännande, så spännande att det är lite läskigt. Min blivande chef har sagt att det enda som hindrar mig från att utveckla jobbet, är begränsningar inom mig själv. Häftigt!

Häftigt att få möjlighet att kunna utmana sig själv att testa ett nytt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar