tisdag 25 april 2017

Snö, snö och mera snö

I morse drog jag upp rullgardinen och utbrast "neeeej!" Hela altantaket och trädgården var täckt av snö. Det var som att sticka hål på en ballong. Luften gick ur mig och jag tänkte "nu får jag en snödepression". För ett par veckor sedan la jag undan vinterkläderna. Så i morse byltade jag på mig lager på lager under vårjackan.

När jag kom ut märkte jag genast hur skön luften var. Jag gick upp i skogen bakom huset och insåg genast att jag var på tok för varmt klädd. Snabbt hängde jag av mig ryggsäcken och slet av mig ett par lager och la i ryggan. Sen gick jag och njöt hela vägen. Njöt av luften, stillheten och fågelkvittret.  Underbart!

På hemvägen regnade det och jag blev blöt och kall om benen. Fortfarande har jag känningar i högerfoten och törs inte jogga. Jag gör tåhävningar och bidar min tid. Men ikväll blev det en timslång promenad med Kinna. Det var soligt och regnigt om vartannat. Aprilväder är verkligen förbryllande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar