lördag 24 juni 2017

Midsommarfirande

Min äldsta dotter Sara och hennes sambo är i USA. Men de yngsta döttrarna var här och firade midsommar med oss. Vi hade knytis. Sofie gjorde en Västerbottenpaj och Steffie en laxpaj med kall romröra till. Vi gjorde köttbullar, kokt potatis, potatissallad och bjöd även på grillad korv och kallskuret. Kinna hade med sig sallad, sill och godis. Jag gjorde jordgubbstårtan, jag skrev om i förra inlägget. Det blev en mysig kväll i lugn och ro, precis som jag vill ha det!

Mulet och regn om vartannat, men vi satt i behaglig värme på altanen.

Jag dukade i svart och turkos. Lite ovanligt färgval säkert för midsommar.


En midsommarbukett med nio olika blommor

Steffanie, Sofie och David med lilla Stella, en månad gammal.

Min man och Kinna


Jag myser med Stella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar