tisdag 25 juli 2017

Balkong och altan är färdigrenoverade

Äntligen är balkongen och altanen färdiga och byggkaoset är för tillfället undanstädat.... Snart blir det fönsterbyte och då blir det kaos igen. Men nu njuter jag av att allt är i sin ordning igen.

Jag fick två solsängar av min man och barn till morsdag/födelsedag. Den ena har hamnat på balkongen. De är från Ikea. Den på balkongen har jag regnskydd på, när den inte används.

Dessa trädgårdsmöbler är också från Ikea. Jag köpte dem i höstas redan. De är förvånansvärt bekväma att sita i. Mattan är gammal och ligger i hallen i vanliga fall. Om jag ska ha en matta på balkongen får det bli en i plast, så jag slipper släpa in- och ut den varje dag vid risk för regn.

Min man har byggt ut balkongen och gjort den större genom att förlänga den med en halvmeter. När vi bytte balkongdörr, valde vi en som går inåt hallen, vilket också gör att det blir lättare att möblera balkongen. Vi sitter helt insynsskyddade här och man kan sola näck om man skulle vilja det.

Jag kommer inte ihåg var jag har köpt vasen. Ljuslyktorna har jag fått av Steffanie

Det nya golvet är lagt av mig med assistans av min man. Jag är väldigt nöjd med min egen insats, att jag klarar att lägga laminatgolv på egen hand (bara min man sågar till de bitar som behöver sågas). Golvet kommer från Bygg-Max och kostade 44:- per kvadratmeter. Vi kan inte ha ljusare golv, för då får vi kisa hela tiden. Märkare golv kan vi inte heller ha, för då bränner vi fötterna.  Matgruppen är köpt på Sommarlagret i Örebro. Det är så mysigt att sitta vid ett runt bord istället för ett fyrkantigt. Den snurrbara skivan i mitten underlättar också, när man ska ta för sig av maten.

Här är en slogan att följa!


De runda underläggen kommer från Rusta och kostade en tia per styck. Tallrikarna kommer från Chilli. Servetterna kommer från Ikea och glasen från Duka.
Min fina svägerska Linda med sambo Mattias och deras dotter Nellie kom igår kväll och åt hos oss. 

2 kommentarer:

  1. Ni har det fantastiskt fint och hemtrevligt både ute och inne. Tack för en mysig kväll igår. Kram Linda

    SvaraRadera