måndag 21 augusti 2017

Ny träningsplan

Idag träffade jag PT-Sara igen. Vi gick igenom hur min träning har utvecklats sedan jag började styrketräna i juni. Det ser väldigt bra ut faktiskt. Jag har ökat vikter eller repetitioner på flera övningar. Segast har det varit med armhävningar och situps. 

Sen planerade vi ett upplägg för de kommande veckorna.  Vissa delar är kvar och andra är helt nya. Som alltid blir jag så peppad av att träffa henne. Tänk dig att prata med någon som bara fokuserar på dig och hur din kropp kan bli starkare. Det ger en speciell känsla som boostar självförtroendet. Jag känner mig väldigt peppad att träna för att se om de nya övningarna kommer ge det resultat vi hoppas på.

Jag kommer jogga mer, men hålla i styrketräningen också. Men jag har bestämt mig för att träna styrka hemma med trx, kettlebell och gummiband. Överkroppen har jag ett särskilt upplägg för varannan dag. Jag behöver öka intensiteten där, för att få resultat. Det blir spännande att se om det ger resultat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar