tisdag 17 oktober 2017

Ansiktsbehandling med följder...

Igår utnyttjade jag mitt presentkort jag fått på ansiktsbehandling. Ett mysigt ställe där det var lugnt och behagligt med lite svag musik i bakgrunden. Först rengjordes huden, därefter plockades ögonbrynen. Sen la hon halvmåne-formade pappersbitar under ögonen. Jag fick blunda och så la hon på färg och lite större halvmåne-formade papper ovanpå ögonlocken. Med ett gurglande rossel startades ångmaskinen som riktades rakt mot ansiktet. Jag lämnades ensam och tyckte det var svårt att andas i ångan. Hjärtat pickade i bröstet hårdare och hårdare och tiden kröp fram. Jag vred huvudet lite för att undkomma ångan. Då började det svida i ögonen av färgen och det kändes som om jag hade legat där i en evighet med andnöd och hjärtklappning. Aldrig i livet att jag färgar ögonfransarna igen, tänkte jag.

Till slut befriades jag från den svidande färgen. Tårarna sipprade fram en lång stund. Så började klämmandet med någon typ av papper som gnisslade av friktionen. Plötsligt säger hudterapeuten "oj vad du blöder". Därefter stack hon hål i huden innan hon klämde, vilket gjorde att hon inte behövde klämma så hårt.
.
Efter ansiktsmask och massage lämnade jag tacksamt stället. Att folk gillar sånt här!? När jag kom hem upptäckte jag att hon har klämt min hud så hårt att det uppstått en blödning i huden. Inte käckt alls! Hoppas det inte blir permanenta skador!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar