onsdag 18 oktober 2017

Onsdag och backintervaller

I vanliga fall brukar jag springa backintervaller på torsdagar med Åsa och Marlene. Men i morgon ska jag på äventyr, så det fick  bli ett pass idag istället. Vädret  var på min sida idag. Vindstilla och uppehåll och lite halvmörkt är bra förutsättningar, för mig som inte gillar att synas när jag springer. Jag valde att springa i backen vi har bakom vårt hus. Den är rätt vidrig, upplever jag. Den startar förrädiskt flackt, men blir brantare och brantare. En rejäl genomkörare blev det för rumpa och ben.

Åtta intervaller blev det. Fördelen med intervaller är att det är snabbt avklarat. Jag flåsar och svettas och känner att jag är nära max för vad jag mäktar med. Det går bra trots allt, eftersom det sker under en begränsad tid.

Idag har jag sjuk träningsvärk i armarna. Jag gjorde få armhävningar igår, men många repetitioner. Kanske är det det som ledde till en sådan rejäl träningsvärk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar