tisdag 12 december 2017

Man måste pigga upp sig lite

Ärligt talat är jag trött så in i norden varje morgon nu. Även när jag vaknar av mig själv, ligger tröttheten som en tung filt över mig. I morse kände jag mig dessutom förkyld. Det är mer en regel än undantag, att jag vaknar med snuva och hosta. För det mesta är det min kattallergi som gör sig påmind. Idag kände jag mig dock sjuk på riktigt med huvudvärk adderat till allergisymptomen.

För att pigga upp mig gjorde jag en inbakad fläta och la makeup. Fake it until you make it! Ser man pigg ut behandlar folk en som om man är det. Promenaden till jobbet gick riktigt bra med poppig musik i lurarna. Det senaste avsnittet av "Så mycket bättre" var grymt bra, tycker jag. En del av låtarna går varma i min spellista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar