tisdag 13 februari 2018

När glädjen bubblar över

Om jag behöver muntras upp, behöver jag bara kika på fotografierna som togs på min syster Petra och mig,  i höstas. Herregud vad vi hade roligt! Vi skrattade så där, så at vi fick kramp i magen. Dottern som uppmanade mig att försöka hålla mig lite allvarlig, så att jag inte gapskrattade på alla kort. Petra som spärrade upp ögonen eller gjorde någon annan min, så jag inte kunde hålla mig för skratt. När man har känt en människa hela livet, behövs så lite kroppsspråk, för att förstå varandra perfekt. I sommar sticker vi iväg på äventyr igen. Jag behöver inte undra om vi kommer ha roligt, eftersom vi alltid har det. Som Petra sa till sin sambo "det är som att åka på semester med sig själv, när Katarina och jag åker". Vi är totalt avslappnade, skrattar åt samma saker och tycker samma saker är roliga.







2 kommentarer: