torsdag 15 februari 2018

Spontan transportjogging

Idag blev jag lite sen från jobbet. När jag kom ut, började det skymma. Samtidigt hörde jag fåglar kvittra och jag greps av en sådan lust att röra på mig. Så jag bestämde mig för att jogga hem, istället för att promenera. Det blev en joggingtur om drygt tre kilometer. Det var glashalt på vägen. Jag försökte hålla mig till kanten, där hundar har kissat och bajsat. Även om jag fick akta mig noga var jag satte fötterna, var det lite mindre halt där.

Det här blev premiärturen för mina nya joggingskor från Salomon. Jag har promenerat i dem till och från jobbet en längre tid, för att vänja fötterna vid dem. På jobbet, har jag ett par Adidas i en lätt och luftig modell. Jag gillar att byta skor flera gånger per dag. Hemma har jag för det mesta på mig Birkenstocksandaler, inomhus. Nya skor, brukar jag först promenera korta sträckor i och sen utöka efter hand. Det gör att jag sällan får skavsår.

Det kändes toppen i alla fall att jogga hem, trots att bh-banden hasade ner på armarna och det var lite märkligt att springa i vanliga kläder. När jag kom hem fick jag lägga täckjackan i tvättmaskinen. Men det gör ingenting! Glädjen över att röra på sig, få hjärtat att pumpa gör att jag har bestämt mig för att transportjogga hem två gånger per vecka hädanefter. Det ska väl göra att jag kommer igång med löpningen igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar