tisdag 13 mars 2018

Att göra en pakt med sig själv

En vecka har gått sen jag joggade senast. Det tar emot att jogga och känns så lätt att styrketräna. Det är en anledning till att det blir väldigt lite löpning nu. En annan bra undanflykt är det hala väglaget. Att springa på löpband är inte min grej.

Men transportlöpning är ett bra sätt att i alla fall genomföra någon typ av löpning utomhus. Så idag gjorde jag en pakt med mig själv. Om jag inte joggade hem, skulle jag promenera en timme istället. När klockan närmade sig halv fem vägde jag alternativen jogga hem mot en timmes promenad mot varandra och joggingen vann.

Det var halt, blött, slaskigt, kallt och grått. Jag försökte tänka att det var svalkande för fötterna, när jag plaskade i vattenpölarna. Flera mötande log, sådär som man gör när man tycker att någon är smågalen. Märkligt nog peppade det mig, så jag tog en liten omväg och fick till några hundra meter till. Så där ja, nu är veckans första löppass genomfört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar