måndag 12 mars 2018

Måndagsträning

Vaknade i morse och insåg att det regnade rejält ute. Nej, tänkte jag, idag går jag inte till jobbet, idag blir det bil. Faktiskt kändes det riktigt lyxigt att ta bilen till jobbet. Tur var nog det, för oj vad halt det var! Dessutom hade jag bråttom hem för att byta om och åka till gymmet. Min kollega och vän Marlene och jag har bestämt oss för att träna i badhusets gym. Kommunanställda betalar endast 650:- för ett halvårskort. Då får man simma och träna hur ofta man vill. Otroligt bra förmån, måste jag säga.

Gymmet är trångt, men har stänger och vikter från Eleiko. Alla är super trevliga och hjälpsamma, när vi försöker förstå oss på maskinerna. Idag provade jag en typ av "chinsmaskin", för första gången. Gud vad tungt det var, trots att jag tog bort mer än halva min kroppsvikt.

Det kan bara bli bättre och jag känner mig pigg, glad och stark.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar