lördag 17 mars 2018

Underbara lördag!

Morgonträning är inte min bästa gren. Särskilt inte när jag har tränat hårt två dagar i rad innan. Men jag kämpade på med de hemska frivändningarna med press, fast idag blev det färre repetitioner av dem. Vi ökade på marklyften och jag klarade dem med nöd och näppe. Kinna är helt otrolig och lyfter nu mer än sin kroppsvikt. Vi ökade också på vikten i bänkpress och så testade vi att ha viktplattor under fötterna, för att komma upp lite och få bättre stöd. Plötsligt gick det som hejsan, trots viktökning. Kinna bänkar mer än halva sin kroppsvikt. Hon är så grym!

Som vanligt fikade vi i en timme efteråt. Väldigt bra belöning för väl utfört arbete, tycker jag. När jag kom hem började jag beta av diskberget och därefter vilade jag mig i 30 minuter i solskenet. Lite fjällkänsla fick jag med snon, solen och takdropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar